Nový člen představenstva Dostihového spolku a. s. Ing. Miroslav Prokop

"Sponzory do Pardubic přivedu, proč po nich nepojmenovat tribuny?" Miroslav Prokop (*1959), ženatý, dvě děti, bydliště Pardubice, Fakulta elektrotechnická ČVUT Praha, dříve zaměstnanec VČE, po roce 1989 založil firmu zabývající se energetickými montážemi, po roce 2008 ji prodal a dále vedl jako výkonný ředitel, nyní zakladatel a jednatel společnosti PROREMONT s.r.o.

Ke koním má hodně blízko. Nejen tím, že v současnosti bydlí velmi blízko pardubického závodiště. Jako malý kluk už jezdil s dědou na povoze. "Takové to hot a čehý, doprava, doleva, to mi samozřejmě něco říká, ale hlavně od malička jsem chodil s tátou, tak od šesti let, na Velkou pardubickou," vzpomíná protřelý manažer. Na koni ale sám prý seděl pouze jednou. "Když jsem zjistil, že nemá brzdy, tak jsem byl rád, že sám zastavil," dodává Prokop. V dostihovém sportu a kolem koní ale má podle svých slov spoustu přátel a domnívá se, že se o této problematice má s kým poradit.

 

Kdo vás přemluvil ke vstupu do představenstva a rozhodl jste se hned? Přece jen asi budete hodně časově zaneprázdněný...?

To jsem byl mnohem víc, než jsem svou předchozí firmu prodal. Zaměstnával jsem v ní kolem šedesáti lidí. Teď jsem rovněž jednatelem v menší firmě, ale toho času mám mnohem víc. Oslovil mě můj dřívější finanční poradce, nynější náměstek primátora pan Řehounek, a to těsně po volbách. Rozhodoval jsem se asi dost dlouho. Vím, že jakákoli práce je o zodpovědnosti a o přístupu. No a já když do něčeho vlezu, tak jsem typ takového člověka, který to chce dělat pořádně, aby za mnou byly vidět výsledky. Nemám určitě žádné politické ambice. Jsem finančně zajištěný, nepotřebuji z toho nic mít, šel jsem do toho s tím, že chci, aby se Dostihový spolek pozvedl na nějakou evropskou úroveň. Se současným vedením Dostihového spolku věřím i tomu, že se to povede. Jak jsem poznal současného ředitele pana Skalického, tak si myslím, že je to pracovitý člověk s pozitivním přístupem k věci a v mnoha názorech se shodneme. Uvidíme po prvním zasedání představenstva, kde bychom se měli rozdělit, kdo za co zodpovídá, kdo se jakou oblastí bude zabývat, kdo bude dělat obchod, kdo provoz závodiště, kdo vize. Je potřeba si určit zodpovědnosti a pravomoce.

 

Podle vašich současných, asi ne zcela konkrétních informací, vidíte problémy na pardubickém závodišti kde?

Z materiálů, které se ke mně dostaly a které jsem si stačil prostudovat, si myslím, že dostihový spolek není v dobré kondici. Je akciovou společností a akcionáři od ní očekávají prosperitu a zisk. Nejdůležitější je stabilizovat finanční toky tak, aby byl schopen splácet své závazky a měl zároveň prostředky na běžný provoz, ale i rozvoj. To bude velice těžké. Zvláště v situaci, kdy stávající vedení musí paralelně s provozem DS řešit i nemilé a časově zatěžující záležitosti s probíhajícím soudním řízením. S tím vším souvisí i záležitost sponzorů a také otázka využitelnosti areálu. Ta je podle mého nedostačující, ta by se mohla zlepšit pořádáním externích akcí, které budou přinášet další tržby a s nimi potřebné zisky.

 

Čím si myslíte, že se dostal DS do problémů?

To je hlavně věcí orgánů činných v trestních řízení. Nepřísluší mi se k tomu tolik vyjadřovat, protože nemám dostatek relevantních informací. Každopádně si myslím, že selhávaly kontrolní mechanismy. Podle toho, co jsem získal za informace, tak tam byl velký únik peněz, které přišly od sponzorů i od majoritního vlastníka Města Pardubic. Je velmi dobře, že to chce současné vedení řešit ku prospěchu všech akcionářů. Byla by velká škoda, kdyby dostihy vůbec, ale hlavně Velká pardubická byly ohroženy špatným hospodařením.

 

Přicházíte s myšlenou vybudování tzv. byznyscentra. Zkuste konkretizovat, o co by mělo jít?

Když jsem býval majitelem firmy, která měla obchodní partnery po celé republice, tak jediná možnost jak někoho z obchodních partnerů dostat do Pardubic, bylo jeho pozvání na Velkou pardubickou. To se prostě neodmítalo, protože ten samotný dostih má velkou prestiž. Chybí mi tu možnost, kam je kromě pronájmu lóží pozvat. Je otázkou, jestli by mělo fungovat jen během Velké pardubické nebo i při rámcových dostizích. Chybí mi typově nějaká lepší restaurace pro návštěvníky dostihů, u které by právě "byznycentrum" mohlo fungovat. Něco jako Hattrick na zimním stadionu. Otázkou je, jestli by to celé měl provozovat Dostihový spolek, nebo by vše bylo v nájmu.

 

Nemyslíte, že je škoda, že všichni chtějí do Pardubic jezdit jen na Velkou? Nedalo by se využít i jiných termínů, například kvalifikačních dnů?

S tím rozhodně souhlasím. Osobně bych ale viděl jako potřebné i zkvalitnění parkurových ploch a tedy i možnosti pořádání kvalitních parkurových závodů, Je to všechno o diskusi, což doufám začneme řešit co nejdříve.

 

Máte z vaší pozice úspěšného podnikatele možnost pomoci třeba i se sháněním sponzorů?

Samozřejmě, že bez sponzorů to nejde. Během svého podnikání jsem získal řadu významných obchodních kontaktů, protože jsem prováděl činnost pro veškerou energetiku po celé České republice. Dokážu si představit, že budu pomáhat jako člen představenstva i s obchodní činností. Myslím si, že bych dokázal do Pardubic dostat zajímavé firmy jako sponzory. Dostihový spolek potřebuje každou korunu. Přemýšlel jsem o tom, že bychom například oslovili solventní firmy s tím, že po nich můžeme pojmenovat třeba jednotlivé tribuny, tak jako tomu je u sportovních arén.

Do úvodní kvalifikace míří vítěz Velké Mr Spex

Souboj ryzáků ovládl ten starší, Lodgian Whistle opět zazářil

Sezóna 2023 bude plná změn

Do úvodní kvalifikace míří vítěz Velké Mr Spex

Souboj ryzáků ovládl ten starší, Lodgian Whistle opět zazářil

Sezóna 2023 bude plná změn

Buďte vždy v obraze s magazínem Jezdectvi.cz.
Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte tak nejrychlejší přístup k zásadním novinkám a akcím.

Z odběru je kdykoliv možné se odhlásit.