Hned dva cíle měla krátká pracovní cesta do Irska – přivést koně do Velké pardubické a udělat další krok ke zvýšení bezpečnosti koní a jezdců při dostizích. Ředitel Dostihového spolku Martin Korba a správce pardubické dostihové dráhy Jiří Janda totiž navštívili i výrobce moderních steeplechase skoků a především viděli jejich výhody v praxi.
Překážky a ploty Easyfix jsou odolné, prakticky bezúdržbové a především bezpečné pro koně a jezdce. Jsou jednoznačnou jedničkou využívanou nejen v Irsku, ale také ve Velké Británii, v severských zemích, ve Francii a také v Austrálii. „Je to trend ve světě. Například Austrálie před čtyřmi lety zakázala překážkové dostihy a znovu je povolila až díky překážkám z Irska. A pokud chceme i my udržet krok se zahraničím a pokud chceme, aby sem jezdili koně z venku, musíme být se světovou špičkou v kontaktu. Chceme takové překážky i do Pardubic,“ řekl místopředseda představenstva a výkonný ředitel Dostihového spolku Martin Korba. Otázkou teď bude, zda se podaří získat potřebné finanční prostředky. Pardubické závodiště by totiž ideálně potřebovalo osm skoků na klasickou steeplechase a dalších osm na proutěnky. „Jednu z těchto překážek zřejmě budeme mít na ukázku už při květnovém zahajovacím mítinku, kdy také očekáváme delegaci z Irska. Mohla by to být velmi dobrá spolupráce,“ dodal Korba.
Z moderních překážek je nadšený také správce dráhy Jiří Janda. Jako největší výhodu vidí především jejich bezpečnost a odolnost. „Viděli jsme dvanáct let užívané skoky, vypadají jako nové. To samozřejmě ušetří peníze za údržbu. Ale hlavně jsou bezpečné. Když se k nim přiřítí kůň a v té rychlosti odmítne skočit, prostě se přesmekne na druhou stranu a nic by se mu nemělo stát,“ vysvětlil výhody Easyfixu Jiří Janda. „Musíme si taky uvědomit, že na každém závodišti jsou jiné překážky. Pokud chceme vychovávat generace koní do Velké pardubické, a taky být úspěšní v zahraničí, mohly by být tyto skoky možností. Kdyby na všech závodištích byly jednotné skoky s výškou 130 centimetrů, pomohlo by to koním natrénovat techniku skákání i na Taxis.“
Oba pánové také navštívili tréninkovou centrálu Gordona Eliota. Jeho svěřenec Bless the Wings by totiž měl v letošním roce startovat ve 127. Velké pardubické s Českou pojišťovnou. „Do podzimu je ještě daleko, ale trenér Eliot to myslí vážně. A abychom jeho rozhodnutí podpořili a přilákali i další zahraniční zájemce o start ve Velké pardubické, jednáme s městem Pardubice o možném příspěvku na dopravu. Další podpora plyne z novinek v rámci Crystal Cupu, které se nám vloni podařilo prosadit,“ doplnil ještě Martin Korba.