"Letošní dostihová sezona se nezadržitelně blíží. Na pardubickém dostihovém závodišti se proto pilně pracuje. Odstraňují se nejen 'škody' po zimě, ale pracuje se také na vyšší kvalitně dostihové dráhy či na zavlažovacím systému," píše se na stránkách Dostihového závodiště Pardubice.
Po nedávné rekonstrukci irské lavice se technika i lidé pustili do úpravy oblouků, které již dlouho nevyhovovaly požadavkům Asociace steeplechase. Bylo nutné odstranit část zeminy na jejich vnitřním okraji, protože zatáčky byly klopené opačně. Finišují práce na předposledním oblouku a v zatáčce do cílové roviny. „Počasí nám přeje, a proto v těchto dnech také provzdušňujeme půdu pomocí tzv. vetidrainu, který nám zapůjčil Jockey Club. Následně dráhu zapískováváme. Písek se totiž díky provzdušnění půdy dostane ke kořenům a drží je v hloubce. Na povrch nám tak roste vyšší a kvalitnější tráva. Na příští týden plánujeme výsev nové trávy a samozřejmě nezbytné hnojení,“ popisuje aktuální práce na závodišti správce dráhy Jiří Janda. Tráva bude vyseta na přibližně 10 ha, což znamená hlavní dráhu, pasáž klasické steeplechase před tribunami a další nejsledovanější úseky – např. mezi Taxisovým příkopem a Irskou lavicí. „Cílem je dráhu co nejvíce změkčit, abychom tak ulevili koním i jezdcům a nabídli jim kvalitní podmínky pro závod,“ dodává Janda. A ví o čem mluví. Sám je majitelem a trenérem několika koní, kteří po pardubické dráze také běhají. Díky podpoře města Pardubice by letos měla začít první etapa výstavby nového zavlažovacího systému. Ošetřit by se takto měl poslední kilometr kurzu Velké pardubické. Další části pak budou následovat příští rok. „Je to dobrá zpráva, protože už nebudeme muset před dostihy vyhlížet déšť a přát si, aby pršelo na správném místě,“ usmívá se Jiří Janda, který má v plánu realizovat ještě další nezbytné úkoly. Týkají se např. mírného zvýšení úrovně oranice, aby v nich již nevznikaly laguny a kurzy dostihů se kvůli tomu už v budoucnu nemusely měnit.