Velká pardubická se ve sledovanosti sklonila jen fotbalové kvalifikaci na EURO

Turnikety prošlo téměř 30 tisíc návštěvníků, mnohem více, než loni. Jednoznačně nejnavštěvovanějším dostihovém dnem na pardubickém závodišti byla v uplynulé sezóně říjnová neděle se 124. Velkou pardubickou s Českou pojišťovnou. Turnikety prošlo včetně neplatících důchodců nad 65 let a dětí do 140 centimetrů téměř třicet tisíc diváků, tedy o sedm tisíc více, než v roce předchozím.

Vyplývá to ze statistiky zveřejněné provozovatelem pardubického závodiště, Dostihovým spolkem, a. s. Pardubice (DS). Druhou nejnavštěvovanější akcí DS byla letos na začátku září výstava Koně v akci, kterou si nenechalo ujít přes šest tisíc milovníků koní. Na dalších místech se umístily všechny kvalifikace na Velkou pardubickou s průměrnou návštěvou kolem čtyř tisíc diváků.

"Letos jsme se zaměřili na propagaci dostihů na celém území Pardubického kraje, osvědčila se nám především spolupráce s informačními centry většiny obcí s rozšířenou působností, která poskytují kompletní informace k našim akcím," řekl místopředseda představenstva DS Michael Skalický s tím, že společnost už úzce spolupracuje v oblasti tištěných médií s nejvýznamnějšími mediálními skupinami v republice. "Zahraniční klientelu nám pomáhají získávat hlavně partnerská závodiště v Polsku, Itálii a Belgii. Účastníme se i nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu jak u nás, tak i na Slovensku," doplnil Skalický. V následující sezóně by se podle něj chtěl DS zaměřit i na propagaci v Anglii, Francii, oslovení čeká i arabské chovatele koní.

Přímé přenosy z Velké pardubické přenášela nejen Česká televize s rekordní sledovaností, ale rovněž internetová anglická televize Racing UK a slovenská soukromá televize DIGI sport. Na České televizi byl v říjnu přímý přenos z Velké pardubické třetím nejsledovanějším pořadem s

1,26 mil. diváků (share 15,11 procenta). Předstihly ho už pouze fotbalové kvalifakace na Mistrovství Evropy 2016 se sledovaností o zhruba 50 tisíc diváků vyšší. Ostatní pořady se pohybovaly v říjnu hluboko pod touto hranicí. "Spolupráce s Českou televizí je pro nás jednoznačně největším přínosem. Kromě rozšířeného přenosu během hlavbního dostihového dne totiž ČT vysílá přenosy i z kvalifikačních dostihů v průběhu sezóny," zdůraznil místopředseda představenstva.

Jak dále uvedl, DS bude nadále rozšiřovat propagaci na sociálních sítích, především na Facebooku. Slušně si podle Skalického vedou i internetové stránky DS. Od začátku června do konce listopadu zaznamenaly podle statistiky stránky DS téměř 100 tisíc unikátních přístupů, z toho ale téměř polovinu tvořily přístupy během dostihového víkendu s Velkou pardubickou. Absolutně nejvíce lidí, 33 tisíc, si stránky otevřelo 12. října 2014, kdy se běžela Velká pardubická.

Do úvodní kvalifikace míří vítěz Velké Mr Spex

Souboj ryzáků ovládl ten starší, Lodgian Whistle opět zazářil

Sezóna 2023 bude plná změn

Do úvodní kvalifikace míří vítěz Velké Mr Spex

Souboj ryzáků ovládl ten starší, Lodgian Whistle opět zazářil

Sezóna 2023 bude plná změn

Buďte vždy v obraze s magazínem Jezdectvi.cz.
Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte tak nejrychlejší přístup k zásadním novinkám a akcím.

Z odběru je kdykoliv možné se odhlásit.