Turnikety prošlo téměř 30 tisíc návštěvníků, mnohem více, než loni. Jednoznačně nejnavštěvovanějším dostihovém dnem na pardubickém závodišti byla v uplynulé sezóně říjnová neděle se 124. Velkou pardubickou s Českou pojišťovnou. Turnikety prošlo včetně neplatících důchodců nad 65 let a dětí do 140 centimetrů téměř třicet tisíc diváků, tedy o sedm tisíc více, než v roce předchozím.
Vyplývá to ze statistiky zveřejněné provozovatelem pardubického závodiště, Dostihovým spolkem, a. s. Pardubice (DS). Druhou nejnavštěvovanější akcí DS byla letos na začátku září výstava Koně v akci, kterou si nenechalo ujít přes šest tisíc milovníků koní. Na dalších místech se umístily všechny kvalifikace na Velkou pardubickou s průměrnou návštěvou kolem čtyř tisíc diváků.
"Letos jsme se zaměřili na propagaci dostihů na celém území Pardubického kraje, osvědčila se nám především spolupráce s informačními centry většiny obcí s rozšířenou působností, která poskytují kompletní informace k našim akcím," řekl místopředseda představenstva DS Michael Skalický s tím, že společnost už úzce spolupracuje v oblasti tištěných médií s nejvýznamnějšími mediálními skupinami v republice. "Zahraniční klientelu nám pomáhají získávat hlavně partnerská závodiště v Polsku, Itálii a Belgii. Účastníme se i nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu jak u nás, tak i na Slovensku," doplnil Skalický. V následující sezóně by se podle něj chtěl DS zaměřit i na propagaci v Anglii, Francii, oslovení čeká i arabské chovatele koní.
Přímé přenosy z Velké pardubické přenášela nejen Česká televize s rekordní sledovaností, ale rovněž internetová anglická televize Racing UK a slovenská soukromá televize DIGI sport. Na České televizi byl v říjnu přímý přenos z Velké pardubické třetím nejsledovanějším pořadem s
1,26 mil. diváků (share 15,11 procenta). Předstihly ho už pouze fotbalové kvalifakace na Mistrovství Evropy 2016 se sledovaností o zhruba 50 tisíc diváků vyšší. Ostatní pořady se pohybovaly v říjnu hluboko pod touto hranicí. "Spolupráce s Českou televizí je pro nás jednoznačně největším přínosem. Kromě rozšířeného přenosu během hlavbního dostihového dne totiž ČT vysílá přenosy i z kvalifikačních dostihů v průběhu sezóny," zdůraznil místopředseda představenstva.
Jak dále uvedl, DS bude nadále rozšiřovat propagaci na sociálních sítích, především na Facebooku. Slušně si podle Skalického vedou i internetové stránky DS. Od začátku června do konce listopadu zaznamenaly podle statistiky stránky DS téměř 100 tisíc unikátních přístupů, z toho ale téměř polovinu tvořily přístupy během dostihového víkendu s Velkou pardubickou. Absolutně nejvíce lidí, 33 tisíc, si stránky otevřelo 12. října 2014, kdy se běžela Velká pardubická.