Oficiální tiskové prohlášení ČJF: Sponzor českého reprezentačního týmu

Na druhý pokus vydala Česká jezdecká federace k 20. květnu tiskové prohlášení o sponzoringu českého reprezentačního týmu (napoprvé bylo zveřejněno na stránkách ČJF, potažmo na našem webu, v poněkud „neoficiálním“ znění 30. 4., avšak obratem bylo staženo). Generální sekretář Ing. František Lomský v něm zdůvodňuje postup při výběru partnera pro letošní ročník. Tiskové prohlášení uveřejňujeme v plném znění uvnitř článku, kde též najdete odpovědi na otázky zaslané generálnímu sekretáři naší redakcí již 26. března, z nichž jsme vycházeli při zpracování příspěvku do květnového Jezdectví - str. 34 - 35. Další informace k tomuto tématu (vč. znění nabídek obou společností ucházejících se o partnerství a vyjádření České asociace parkurových jezdců ze dne 20. května) najdete v červnovém Jezdectví...

Odpovědi na otázky zaslané generálnímu sekretáři naší redakcí 26. března (zodpovězené 2. dubna):

Kdy a jakým způsobem bylo vypsáno výběrové řízení na dodavatele reprezentačního oblečení nebo na marketingového partnera? Kde bylo veřejně vyvěšeno a do kdy byla lhůta k předložení nabídek? Které společnosti se do výběrového řízení přihlásily, resp. které se nakonec zúčastnily? Co rozhodlo o vítězi tohoto výběrového řízení?

Ze všeho nejdříve je nutné si vyjasnit pojmy. Výběrové řízení je lidové označení pro tzv. veřejnou zakázku, jejíž podmínky jsou podrobně popsány v zákoně 137/2006 Sb. Vztahuje se výhradně na tzv. veřejné zadavatele, kteří jsou definováni v § 2 uvedeného zákona. Na sportovní svaz jakožto občanské sdružení se tato povinnost vůbec nevztahuje. Kromě toho v tomto případě by veřejné výběrové řízení ani nemělo smysl. ČJF oslovila dvě firmy, které jako jediné v ČR mají faktické zázemí pro to, aby dodávaly reprezentační oblečení – Equiservis a Dance and Jump. Obě firmy předložily svoji nabídku a o vítězství rozhoda ta výhodnější od firmy Dance and Jump. Kromě finančních podmínek to byl zejména širší záběr ohledně jednotlivých disciplín a možnosti na poli merchandisingu.
V roce 2008 oslovil Českou jezdeckou federaci s nabídkou spolupráce Equiservis. Spolupráce tehdy probíhala dokonce pouze na základě ústní dohody, dva roky bylo logo Equiservisu na webových stránkách ČJF. Tehdy nikdo tuto situaci nenapadal, což platí i o největší konkurenční firmě a vše proběhlo v naprostém klidu. Protože ale orientace na jednoho partnera nebyla pro ČJF nejvýhodnější a ani úplně spravedlivá vůči ostatním potencionálním zájemcům o spolupráci, byly v letošním roce současně osloveny dvě výše zmíněné firmy.


V právních otázkách spolupracuje ČJF již delší dobu s renomovanou právní kanceláří Toman a Devátý. Nebylo by vhodnější, aby smlouvu mezi CJF a společností Dance and Jump (jednatelka a spolumajitelka JUDr. Renata Tomanová) zpracovávala jiná právní kancelář?

Je zcela běžné, že pokud dva partneři uzavírají smlouvu, dohodnou se na tom, která ze dvou stran předloží nejprve pouze návrh smlouvy. Druhá strana – v tomto případě ČJF – návrh připomínkuje, tak aby smlouva mohla být upravena do podoby, se kterou budou souhlasit obě strany.  


Z jakého důvodu je třeba přepracovat reprezentační řád České jezdecké federace? Od kdy vstoupí v platnost?

Reprezentační řád platí od roku 2005 a potřebuje aktualizaci. V platnost vstoupí po schválení Výkoným výborem ČJF. Nebyl stanoven termín, do kdy se tak musí stát. Do 14. 4., kdy zasedá VV, by měl být předložen první návrh.


Na Žofíně proběhlo slavnostní představení loga Czech Team, jež za doprovodu generálního sekretáře ČJF odhalovala JUDr. Renata Tomanová. Co všechno očekáváte od účasti společnosti DJ při zajištění české reprezentace?

V zásadě očekáváme zkvalitnění a sjednocení oblečení českých jezdců, ale i doprovodného personálu na významných mezinárodních závodech. Kromě toho nominace do národního týmu by měla být otázkou cti a prestiže a k tomu patří kromě sportovní výkonnosti a veřejně korektního vystupování i dostatečně reprezentativní oblečení.  

 

ČJF

První tiskové prohlášení z 30. 4. bylo krátce po uveřejnění staženo...

 

Tiskové prohlášení ČJF ke dni 20. května 2010:

V minulých měsících, řádově od ledna do května 2010, proběhly v rámci ČJF aktivity, které se týkaly získání sponzora pro český reprezentační tým za účelem ošacení a vybavení českých jezdců, kteří se účastní závodů nejvyšší kategorie (mistrovství světa, mistrovství Evropy, Pohár národů, finále Světového poháru). Protože výběr partnera a následné jednání se vyvíjelo postupně (jednání ještě není u konce – smlouva dosud nebyla podepsána), byly informace uvolňované pro jezdeckou veřejnost velmi kusé, což vedlo k řadě spekulací. To bych rád napravil v tomto oznámení.

První podobná spolupráce jako nyní s Dance and Jump (DJ), tehdy ještě pouze na bázi ústní dohody, proběhla v roce 2008, kdy firma Equiservis oblékla za nákupní ceny české jezdce na Mistrovství Evropy juniorů a mladých jezdců ve skocích. Tehdy vybavení uhradili částečně jezdci a částečně ČJF. Podobně byl vybrán na základě ústní dohody partner DJ pro oblečení českých mladých jezdců pro regionální finále Světového seriálu mládeže v Istanbulu 2009 (zde se rovněž jezdci a ČJF podělili o úhradu zboží za nákupní ceny).

V průběhu roku 2009 vznikla na ČJF idea vytvořit jednotné označení české reprezentace pomocí loga Czech Team. Logo, které vytvořilo sponzorsky zdarma pardubické grafické studio Vivart pana Vladimíra Valenty, bylo schváleno na ČJF dne 16. září 2009 a představeno na vyhlášení Koně a jezdce roku na Žofíně v březnu 2010.

V listopadu 2009 společnost Equiservis kontaktovala ČJF s nabídkou oficiálního partnerství pro ošacení a materiální zajištění českých reprezentantů. ČJF tehdy považovala za spravedlivé oslovit i další potenciální partnery. Protože v ČR existují pouze dvě firmy, totiž Equiservis a DJ, které mohou tento úkol fakticky splnit, rozhodla se ČJF nevypisovat žádnou veřejnou soutěž (zákon jí to neukládá) a oslovit uvedené dvě firmy přímo se žádostí o zaslání své nabídky. Poté, co tyto nabídky dorazily na sekretariát ČJF, bylo na zasedání Výkonného výboru 20. ledna 2010 rozhodnuto, že ČJF bude ještě s oběma partnery jednat, přestože nabídka DJ byla hodnocena po předběžném vyhodnocení jako výhodnější. Nejdříve proběhlo jednání s DJ, který navýšil finanční plnění o 80 000 Kč a nabídl možnost příjmů pro ČJF z merchandisingového prodeje (podíl z tržby za reklamní zboží). Tato doplňující nabídka rozhodla o tom, že za partnera byl vybrán na zasedání Výkonného výboru 10. 2. DJ. Rozhodnutí padlo na základě hlasování, kterého se kvůli možnému nařčení z podjatosti neúčastnil prezident ČJF Ing. J. Pecháček. 3 hlasy byly pro DJ, 1 hlas byl pro Equiservis.

Před tímto hlasováním 5. února 2010 kontaktoval generálního sekretáře Ing. Hakr za Equiservis se žádostí o informaci, jak vypadá výběr partnera. Obdržel neoficiální informaci, že DJ předložil nabídku, kvůli které bude s nejvyšší pravděpodobností vybrán. Kromě toho 4. března 2010 obdržel Equiservis písemné sdělení, že nebyl vybrán za partnera ČJF. 15. března byl doručen na ČJF dopis určený Výkonnému výboru, ve kterém Equiservis vyjádřil výhrady ke komunikaci a k tomu, jak se ČJF stavěla k nabídce této firmy. Dopis byl na Výkonném výboru projednán 14. dubna a 22. dubna Equiservis obdržel podrobné vysvětlení, co vedlo k výběru DJ. Byly to tyto důvody: vyšší finanční nabídka ze strany DJ (v součtu barterových služeb a cash), širší záběr disciplín (Equiservis zaměřen jen na skoky), nabídka merchandisingových aktivit ze strany DJ. Samotné rozhodnutí vždy nese prvek subjektivty. Nicméně lidé, kteří byli zvoleni do čela ČJF, mají mandát k tomu, aby se v těchto případech podle svého nejlepšího uvážení rozhodli pro nejlepší možné řešení, které se v danou chvíli nabízelo. Bohužel mohla být vybrána pouze jedna firma, přestože pro ČJF byly zajímavé obě dvě nabídky.

Za důležité považuji dodat jednu informaci. Fakt, že pro ošacení a vybavení české reprezentace byl vybrán DJ, neznamená, že sponzorem českého týmu nemohou být i další firmy, ať už jde o soukromé sponzory jezdců nebo další případné sponzory ČJF. DJ je první firmou, která vyjádřila zájem spojit svoji značku s logem Czech Team, ale tato možnost zůstává i nadále otevřena pro další zájemce.

Ing. F. Lomský
generální sekretář ČJF
V Praze dne 20. května 2010

Soubory ke stažení

Buďte vždy v obraze s magazínem Jezdectvi.cz.
Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte tak nejrychlejší přístup k zásadním novinkám a akcím.

Z odběru je kdykoliv možné se odhlásit.